Ana Sayfa Güncel, Manşetler, Siyaset 27 Mart 2016 2281 Görüntüleme

Burunbahçe’ye CHP desteği!..

Beykoz Kent Dayanışması, Beykoz Paşabahçe’de bulunan Burunbahçe adlı sahil bölgesine İspark butonlarının konulduğunu ve parka girişlerin ücretli yapılacağı  gerekçesiyle protesto eyleminde bulundu. Paşabahçe Meydanı’ndan başlayan yürüyüşe Beykozluların yanı sıra CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, CHP İstanbul MilletvekiliMahmut Tanal da destek verdi. Grup Burunbahçe’de basın açıklaması yaptı.

CHP’Lİ YARKADAŞ: İSPARK BURAYI PARALI HALE GETİRMEK İSTİYOR

Burunbahçe’nin Beykoz halkının yararlanabileceği en önemli alanlardan birisi olduğunu söyleyen CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, “İspark ve İBB, bu alanı komple kapatmak ve rant alanı haline çevirmek istiyor ama biz buranın rant alanına çevrilmesine izin vermeyeceğiz. Daha önce burayı tel örgülerle donatmışlardı ama partimizin mücadelesi sonucu Beykoz halkının da destek vermesiyle birlikte, buralara örülen tel örgüler kaldırıldı. Şimdi ise yeniden İspark’a burayı açıp paralı hale getirmek ve parası olmayanların buradan faydalanmasını engellemek istiyorlar. Gözleri bir türlü doymuyor“dedi.

CHP’Lİ TANAL: HALKIN BU ALANDAN ÜCRETSİZ YARARLANMASINI SAĞLAYACAĞIZ

Eylemde konuşan CHP milletvekili Mahmut Tanal ise, bu tür alanlardan, sahilden ve açık havadan tüm yurttaşların ücretsiz bir şekilde yaralanabilmesi gerektiğini söyleyerek “İspark’ın buraya paralı giriş butonu koyması yasalara aykırıdır. Biz, bu uygulamayı yargıya taşıyacağız ve halkın bu alandan ücretsiz yararlanmasını sağlayacağız” dedi.

Beykoz Kent Dayanışması Platformu ise İspark’ın butonlarını bir an önce sökülmesini talep etti. Platform üyeleri, İspark’ın alanı terk etmesi için de imza kampanyası başlattı.

Beykoz Kent Dayanışma adına Sevinç Çakır’ın basın açıklaması:

PARKLAR DA,SOKAKLAR DA,BEYKOZ’DA  İSPARK GÖRMEK İSTEMİYORUZ!

Basına ve kamuoyuna,

Tarihimizde doğamızın,yeşilimizin,sahillerimizin,kıyılarımızın alalacele kararlarla yok edildiği tüm canlılar için nasıl sonuçlar doğuracağının hiç hesap edilmediği kararlar alınıp,bu kararların hızla hayata geçirildiği günlerden geçiyoruz.

Beykoz’da bir şeyler oluyor!

Bir anda alınan kararlarla etrafımızdaki  fabrikalar hızla kapanmaya,bize ait kamu malları satılmaya,etrafımız betonlaşmaya ,burumuzu dibinde köprüler yükselmeye, ağaçlarımız kesilmeye,ormanlarımız yokolmaya,denizlerimiz kirlenmeye, kıyılarımız doldurulmaya,parklarımıza el konmaya başladı.

Buradan Beykoz Halkı olarak önce Beykoz Belediyesi’ne sonra bu kararı alanlara sesleniyoruz!

Polenezköy’de neler oluyor,Elmalı Barajı’nda ne yapıyorsunuz,tarihi Küçüksu Çayırı neden çöplüğe döndü,Riva deresine neden zehir akıyor,ormanlarımız neden yokoluyor, ağaçlarımız neden kesiliyor.

Burunbahçe’de neler oluyor?

Burunbahçe ‘de 20 Ağustostos 2015 tarihinde denize girdiğimiz sahilimize önce demirparklık koyarak denize girmemizi engellemek istediniz,sonra bir sabah uyandık ki İspark tabelası ile araçlı girişlerimizi paralı hale getirdiniz.Bundan 20 gün önce yine burda bu uygulamanın yanlış olduğunu bu uygulamanın derhal kaldırılması gerektiğini nedenleri ile açıkladık.Uygulama çekilecek dendikten  3 gün sonra ,uygulama tekrar faliyete geçti.

Beykoz Belediyesi’ne bir heyet ile giderek rahatsızlığımızı bir kez daha bildirdik,bu uygulamaların biran önce durdurmasını ilettik,fakat İspark bariyerleri hala burada.Görüşmede belirttiğimiz gibi hiçbir yarar sağlamayan bu İspark uygulamasına derhal son verin.Size önerimizi tekrar ediyoruz buraya İspark bariyerleri kurmak yerine;

– Burunbahçemizin simgesi olan 2 çam ağacımızın birisi öldü gelin  buraya bir çam ağacı dikerek Burunbahçeyi eski haline getirin,

-Yaz geldiğinde burası ,çocuklarımızla   çiçek bahçesine dönüyor, atın buralara masalar ,koyun renkli kalemler çocuklarımız resim yapsın,kütüphane koyun ,kitap okusun.

-Yaz boyu can kurtaranlar olsun,yüzme öğretmenleri getirin buralara bütün çocuklarımıza yüzme öğretin,boğazda yüzmeyi öğrensin çocuklarımız .

Siz yapamıyorsanız gelin bize sorun daha çok projelerimiz var,size anlatalım. masa başında alınan yanlış kararlara bira an önce son verin.

Aldığınız bu kararlar ve uygulamalar önce doğamıza,sonra kentimize ve kentlerde yaşayan biz insanlara ,tüm canlılarımıza zarar vermektedir.

Bugüne geldiğimizde biz nefes almak istiyoruz,temiz su içmek,toprağa basmak ,zehirsiz beslenmek,güvenli kentlerde yaşamak ,çocuklarımızın her yerden denize girdiği temiz sahiller,özgürce  oyun oynadığı sokaklar,rahatça bisiklete bindiği caddeler,keşif yaptığı ormanlar ,parklar, hayvanların zarar görmedi özgürce yaşadığı bir dünya istiyoruz.

Biz daha fazla otel,daha fazla avm görmek istemiyoruz.Biz daha çok park,daha çok yeşil alan,daha çok kültür merkezleri ,daha çok tiyatro salonları istiyoruz.

Bunları ne heslerle,ne reslerler ne termik santrallerle ne nükleer santrallerle,ne avmlerle,ne yapacağınız otel projeleri ile yapabilirsiniz

Biz Beykoz Halkı olarak rahatsızız,kaygılıyız.

Emin olun çok şey istemiyoruz.Bunu bizim çocuklarımız,sizin çocuklarınız,bütün çocuklarımız ve bütün canlılarımız için istiyoruz.

Burunbahçe ‘nin ve Beykoz un takipçisiyiz,takipçisi olacağız.

Beykoz Kent Dayanışması

DSC_0064 DSC_0072 DSC_0073 DSC_0077 DSC_0086

Kavacık Mah. Fatih Sultan Mehmet Cad. Tonoğlu Plaza No: 3/4 - +90 532 387 73 79 - BEYKOZ - İSTANBUL